söndag 28 april 2013

Gokväll alla fina!

Slagit mig ner framför datorn för att bara slappa. Varit fullständigt fullspäckat schema sista dagarna, och idag gick energin ur mig. Skönt med en slapparkväll! 

Idag då vi vaknade for vi på auktion, egentligen mest bara för att kolla. Men F köpte en spegel som var superfin, ska hänga på övervåningen. Vi måste bara göra lite justeringar för att göra plats för den först :) Brukar ofta kunna bli att nånting hänger med hem iallafall - svårt att motstå! ;) 

Då vi kom hem var det bara till att fixa middagen, idag blev det köttbullar och stuvade makaroner - en riktig klassiker, inte dumt! Efter det föll energin, och jag och F la oss på sängen och sov iväg en timme. Skönt var det. 

Då jag vaknade var det dags att dra iväg igen - nu till min mamma. Mattias hängde med mig. Ska kolla hennes blodtryck dagligen nu under helgen fram till tisdag då jag ska följa henne till läkaren. Hon har inte varit pigg sista tiden. Eller egentligen under ganska lång tid. Svårt att acceptera att hon faktiskt är gammal nu, hon blir 83 år i höst. Känns så abstrakt på något sätt, hon har alltid varit pigg och känts yngre än vad hon egentligen är. Hon fick ju mig rätt sent i livet, hon var 42. Sen blev hon ensamstående rätt snabbt efter det. Ingen avundsvärd situation precis. Och nu är hon till åren. Tiden går fort.

Efter vi varit hos mamma skulle jag fara på jobbet och lämna blodtrycksmanchetten jag lånat. Vi gjorde ett stopp på vägen, för årets första... :


                                                   Mums! Sommaren är på väg!! :))

För övrigt blir det en tidig morgon imorgon. Ska hospitera lite på narkosen för att sätta lite larynx-masker. Bra att gå upp dit nån gång för att hålla kunskaper vid liv. Eftermiddagen kommer också kantas av möten av olika slag. Men i morgon SKA jag klämma in mitt långpass! Så det så! Planen är under eftermiddagen,få se hur jag ska trixa till det ;)

Och förresten, imorgon bitti ska jag plocka av plasten från tatueringen! Då har den suttit i 5 dagar. Äntligen får jag ta fram den, ska bli skönt! <3 

Ha en skön fortsättning på kvällen, för det ska jag ha - ska strax plocka fram påsen med naturgodis som jag köpte med mig hem, och spendera lite tid framför datorn, lyssna på musik och samtidigt sitta och småsurra med min darling. Relax and release :)

                                                             Kram // M


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar