måndag 22 april 2013


Skapande.
Haft en riktig down-period då det kommer till kreativitet. Är egentligen periodare på skapar-flow. Under hösten hade jag en riktig tennbroderi-period. Körde på så jag till slut nästan brände lusten i båda ändarna. Eller egentligen tappade jag suget då jag blev bestulen på det enda armbandet jag slutligen gjort till mig själv. Ett 50-cm långt treraders armband. Hängde av mig det på badhuset då jag skulle duscha, och tyvärr så hittades det av en oärlig människa. Jag var så otroligt besviken, och ledsen. Hur kan man stjäla ett hantverk? Som någon lagt sin själ och kärlek i? Många timmars arbete. Där droppade lusten. Gjort ett på beställning efter det. Lovat min bror ett, länge. Har grymt dåligt samvete för att det inte blivit gjort ännu. Men igår plockade jag fram lådan med material igen. Gjorde ett åt mig själv. Nu är jag varm i fingrarna igen, redo att sätta igång med min brors. Ska göra det i veckan, så han får det lagom till helgen <3

Gårdagens projekt - en liten present till mig själv :)


Fick denna vackra fingerborg av Tina som hon köpte till mig då hon var på Gran Canaria. Fin eller hur? Kan ju inspirera vem som helst till hantverk! <3


Idag har jag varit ut på veckans första löprunda, 5 km blev dagens pass. Känns skönt att vara på G! Sprang första långpasset i lördags, 7 km. Efter programmet kör man ett långpass per träningsvecka. Men så TUNGT det var! Märks att jag behöver km i benen!! Och motvind hade jag också stor del av vägen :P Men jag tänkte " I h-vete att jag ska gå! Aldrig!!" Sista biten var verkligen bara ren skalle! Men känslan efteråt är ju bara oslagbar! :) Tänkte försöka pressa tiden på milen till loppet, skulle vara kul att bräcka min tidigare tid. Sprungit milen tidigare på dryga timmen. Tänk att kunna pressa ner tiden till 50 min under loppet! Ja vi får se vad träningen ger, är ju några månader kvar ;)

I morgon är det jobb. Kommer passera genom dygnet med längtan till Onsdagens sittning hos tatueraren! Åååh vad jag ser fram emot detta! Samtidigt lite pirrigt då detta kommer bli en större tatuering än mina tidigare :) Kommer före och efter-bilder då den är gjord <3

                  Kram på er alla vackra! // M


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar