tisdag 9 april 2013

Åska i april

Vaknat för en dryg timme sedan, vid 16-snåret. Jobbat i natt, och började den nya dagen med att grabbarna försovit sig hemma. Panik utbröt, och mamman som led av sömnbrist mullrade som ett åskoväder av rang. Fel dag, fel tid. Stress och sömnbrist = ingen bra kombination. Så jag stormade in hemma och ryade lös innan jag stoppade tonåringen i bilen och körde honom till skolan (GLAD att det inte var fartkontroll efter vägen. Då hade mamman även varit utan körkort..) 

Sen var det dags för etapp 2. 12-åringen hade tid kl 10 hos tandläkaren, så efter att ha stulit till mig en 20 minuters power-nap på soffhörnet bar det iväg. Där visade det sig efter röntgenbilderna var tagna att de skulle förbereda för tandställningen han ska få. Det skulle de göra genom att sätta in plastplattor mellan tänderna för att sätta dit tandställningen efter högst 5 dagar. Men det gick inte eftersom de (utan att kolla med mig) planerat att sätta tandställningen på fredag. Och då jobbar jag, och kan ju inte ta ledigt då vi har vikarie-kris :/ Typiskt! Så de skulle återkomma om ny tidsplanering. Ja vad säger man. Röntgenbilderna blev iallafall tagna, men det hade varit skönt att få den på plats, eftersom sonen gruvar sig lite för detta. Nåväl, bara att vänta. 


Nu etapp 3. Planen är att efter jag vaknat till med ytterligare kaffe, göra lite ärenden. Lite jobbrelaterat, samt ett besök till mamsen och handla lite som saknas i kylen. Sen ska kvällen förhoppningsvis spenderas i lugnets tecken. Känner att jag behöver det. Big time. För att vakna som en ny människa i morgon, kanske som en nyponros rent av? 

För övrigt så inleddes iallafall löp-programmet i går kväll. Sprang inledningspassets kilometer på löpbandet på jobbet. Skönt att vara igång på riktigt! Kände faktiskt för att köra ett styrke-pass också, men risken att få larm och inte hinna duscha var överhängande, så jag uteslöt det. Men det blev iallafall, totalt med uppvärmning och nedvarvning, drygt 5,3 km på bandet. Planen var också att köra ett yogapass idag, men det blev inte. Idag dominerar passiviteten för att ta nya tag i morgon! Vila är också en del av träning, remember? 



                                                            Kram // M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar