fredag 19 april 2013

Hej godingar!

Fredag & ledig helg - härligt! Ska njuta av den till fullo :) Jobbat och gick av i morse, och på eftermiddagen brann jag av på soffan och sov två timmar. När jag vaknade strilade solens strålar in genom fönstret. Tog hojen och for och handlade lite till middagen. En snabb, men bra middag fick det bli ; Omelett, som jag och Mattias spisade :) Tur han är lättsam och tacksam när det kommer till mat, många 12-åringar hade nog kunnat gnälla över valet av middag! ;) 

12 år är en ganska behaglig ålder att ha på sitt barn som förälder. Däremot 15 år.. betydligt tuffare! Värsta bryta-sig-ifrån-åldern. Där befinner jag mig ju också... Man älskar dom till döds, och oroar sig lika mycket.

Älskade, älskade unge. Jag har ju själv varit där, lika förvirrad. Tror sig veta svaren på allt, på livet och hur det ska levas. Och det enda man vill som förälder är att de ska komma ut på andra sidan tonåren hela och välmående, med en framtidstro. Det är så mycket som drar, som vi föräldrar är livrädda för. Visst gav jag min mamma gråa hår. Många gånger. Nu förstår jag henne. Nu när jag är där själv. Och ändå var det rena rama söndagsskolan då jag var 15, i slutet på 80-talet. Idag härjar droger och annat på ett helt annat sätt än då. Allt är så lättillgängligt, och samhället har ett hårdare klimat. Ååh, man skulle vilja skydda dem från allt!! Men nånstans måste man ändå ha en viss tilltro till att de värderingar man gett dom finns där inunder. Men det är så svårt! Men också blandat med mycket glädje, och kärlek! Ibland kan jag bara titta på denna underbara tonårsgrabb och det värker i mitt hjärta av kärlek, ibland till och med så tårarna rinner. Det finaste som finns. Älskade, älskade unge. Du och din lillebror är mitt allt. Glöm aldrig det <3





Tatueringen jag ska göra till veckan ska jag tillägna mina barn. Fjädern jag har sedan innan på min högra överarm ska få sällskap av en till fjäder, och dessa ska omringas av liljor. Till detta ska barnens födelsedatum tatueras in <3 Pratat med min tatuerare och nu är bilden av hur tatueringen ska se ut ganska klar - Längtar till onsdag!!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar