onsdag 13 mars 2013

God Morgon :)

Sitter här och försöker desperat piggna till med kaffe - Denna underbara dryck, vad skulle man göra utan den?! ;) För några år sedan gjorde jag ett uppehåll i mitt kaffedrickande, vilket jag lätt överkonsumera(r)de, och bytte ut det mot grönt te och andra teér. Höll på så i någon månad. Men kaffet i sig ÄR verkligen ett njutningsmedel, och nu dricker jag mina muggar. Vissa dagar mer, och andra mindre - SKÅL! ;)

Igår hade vi en heldag på jobbet med en psykolog från Previa som försöker hjälpa oss förbättra våran psyko-sociala arbetsmiljö. Vi har haft otroligt turbulent med konstanta förändringar under en lååång tid, vilket såklart ger ringar i vattnet i arbetsmiljön. Vi som grupp är tajta, vilket är gynnsamt för oss, men visst - reflektioner och förbättringar är aldrig av ondo. En stor, varm kram till mina kollegor - ni är alla underbara och unika människor, alla och envar på sitt eget sätt. 




Dagen idag: Ledig och ska göra det bästa av den. Har varit sjukt trött sista veckan, och igår kväll gick jag och la mig före 22. Inte riktigt likt mig. Bäddade ner mig och lyssnade på min ljudbok. Tog väl typ 5 min så sov jag, kommer bara ihåg det hon började berätta om, sen vaknade jag vid 4-tiden med mobilen hängandes mot golvet med headsetet i och boken färdiguppläst - "Vill du tipsa en vän om den här boken? JA eller INTE NU". Inte nu, men sen: Då jag backat tillbaka och lyssnat på det jag missade ;) 
Bläddrade igenom boktipsen på Storytel igår, och såg att "50 nyanser-böckerna" finna att lyssna på.  Har påbörjar den första i läsform redan, men tror jag ska ta dem som ljudböcker istället. Blir några timmars lyssnande att plöja :)

Nu är det bara att blaska av sig, åka ner till Mattias skola och lämna badgrejer och en frukt till nationella provet dom sitter med nu. I samma veva ska jag svepa förbi Hälsokost och köpa en deodorant, såg att min sjunger på sista versen. Fick tips om en mineral-deo som visst ska vara super. Har ju som bekant skippat aluminium-deodoranterna ;) 

Lästips: Visst kan vi bespara oss detta?


http://www.dagensps.se/artiklar/kronikor/import/catro/legacy/29337/index.xml




Ha en skön dag! // Kram M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar