söndag 31 mars 2013

Hemma igen efter en underbar påskhelg i Paradiset. Samma ångest då jag ska lämna stället varje gång. Solen strilade mellan träden då vi for därifrån, och jag hade kunnat ge vad som helst för några dagar till. 

Helgen har spenderats i strålande vårsol, mycket skoteråkande och runt-testning av pimpel-ställen. Helgens totala fångst blev inte mer än en harr, till F:s stora besvikelse. Men det är ju så med fiske, vissa gånger bättre lycka än andra.  Blev inte så mycket pimplande för mig då pojkarna mest ville köra skoter, så jag hängde med dom rätt mycket kring leder och isar. Och då det kommer till fiske är sommarsäsongens fiske det fisket jag gillar mest, ljusa sommarnätter, och äventyret att testa runt sjöar och vattendrag. Håller på som bäst att lära mig flugfiska. Kräver mycket träning, men i sommar ska här övas! ;) Men visst, att sitta i solen och pimpla har sin charm det med. 

Som sagt, en mysig helg har vi haft. Och jag är totalt förälskad i stället.















I morgon ska jag vara backjour i den större av de lokala skidbackarna, Storklinten.   Mattias älskar att åka skidor, så denna gångens backjour var för hans skull. Han ska ha med sig två kompisar, så jag hoppas på en härlig dag i backen för dem. Själv spenderar jag dagen med en radio i fickan, "In case of emergency". Hoppas såklart på full sol, och en trevlig dag för egen del också! :)

Nej nu ska jag påminna Mattias om att det är läggdags, så han orkar en heldag på skidorna i morgon! :) 

                                           Kram // M


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar