fredag 15 mars 2013

Planer, mål och inspiration

Har under kvällen fått saker att se fram emot. Fler saker ska jag kanske tillägga. Det är jag: framåt, uppåt. Tar det emot sätter jag också emot. Som en trotsig treåring med händerna knutna i sidorna och stinn blick. Att ha nånting att kämpa för är en bra kontrast till det man kämpar mot. En balans liksom. Nånting som driver framåt istället för bakåt, som ett uppspänt segel som får vind av inspiration. Och med det kan också glädjen och lusten bli dubbel: eller tredubbel; Ska till Stockholm i Augusti med två av mina vänner. Det ska springas! Inte bara bland affärer och små mysiga gatukrogar, utan också midnattsloppet! Bra motivator för sommarens löpträning, kul att dra igång andra också! Vad roligt det ska bli, att bryta vardagslunken i den Norrländska myllan mot en helgs storstadspuls. Eftersom jag vet att jag kommer återvända till lugnet då jag fått mitt. Min boost.  Detta kom vi fram till i kväll - idén kläcktes som en vårkyckling och pang så var det organiserat, planlagt och bestämt. Längtar! Där ska vi frottera varandra i östrogen, skratta, uppleva och upptäcka. Och svettas! 



När det händer, så händer det snabbt. Från impuls till handling. Och impulser har lett mig till många platser i livet, inte bara geografiskt. Har min impulsivitet att tacka för mycket. Både bra saker, och även mindre bra. Men so what? En god eller mindre god personlig egenskap? Det ligger förmodligen i betraktarens ögon. Livet har iallafall inte varit händelselöst och grådaskigt trist. Med impulsivitet kommer lärdomar. Att tänka först och handla sen. Ja ibland. Men inte alltid. Förnuft över känsla, eller tvärtom? Det är, och får förbli situationsbundet. Jag trivs nog bäst så trots allt. Om jag ska vara ärlig. 

                         Sweet dreams (både dag som natt)

                                           Kram // M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar