söndag 17 mars 2013

Sköna Söndag

Haft en riktigt skön söndag hittills. Började dagen med att bara kliva ur sängen, äta frukost för att sedan fara på mitt söndags-yogapass. Vi var bara tre elever idag. Mysigt på sitt sätt. Tid för läraren att korrigera oss. Tid för småprat mellan varje Asana. Alla har vi olika positioner att jobba på. Vissa mer krävande för den ena, och vissa för den andra. Sträcka och tänja. Idag kände jag påtagligt av min sömnbrist som halkat efter sista dagarna. Det blir så tydligt under yoga-passet. Och då inser man också hur lärdomen att lyssna till sin kropp utvecklats. Så idag var jag extra snäll mot mig själv, pressade mig inte. Tog det där extra andetaget. Yoga vs löpning, så otroligt olika på det sättet. Löpningen går att pressa, trots att man är sliten. I yogan är det annorlunda. Men då försöker jag tänka; Okej Malin. Idag behöver du vara varsam. Men i morgon då du gör ditt pass kanske du är mer energifylld, och då kan du ta igen det du lät vara idag. Kanske ett bra tänk att anamma i övriga vardagen också? Självklart. 


Efter yogapasset mötte jag upp F och min yngsta bonusdotter på ett café där de hade retro-utställning idag med gamla skotrar. En av F:s kompisar ställde ut sin retro-skoter, och kammade hem förstapriset! Grattis! :) Fika-mys och nostalgi. Kaffe & en rejäl bit kladdkaka med grädde blev min lunch ;) 

Därefter var jag produktiv hemma och bjöd snabeldraken på lunch - den blev proppmätt på dammråttor! Och jag och övriga familjen kan nu andas fritt utan risk för påbud från miljö- och hälsovårdsnämnden ;) Skönt då det är gjort! Nu; Efter en god söndags-kotlettmiddag ska jag ta min fyrfota kompis ut på en promenad. Sen en skön varm dusch och en riktigt slö kväll. Blir bra. I morgon jobbdygn, så kvällen ska jag låta gå i njutandets och EGOT:s tecken. 

                      Skön Söndag & Kram // M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar