onsdag 6 mars 2013

Ny dag -Nya möjligheter!

..Så känns det iallafall nu, efter att nattens och morgonens snöstorm har bedarrat och solen tittar fram! ;)

Dagen so far har bara blivit bättre vartefter. Började i kaos som det lätt kan göra i en barnfamilj - mamman sov för länge, stressade med att fixa sig själv representabel inför tidigt vårdcentralsbesök (Japp - äntligen tagit mig dit med min krånglande axel som jag dragits med i säkert 2 år... Remiss till sjukgymnast, erbjudande om kortisoninjektion i axeln, svaret blev: Nej Tack! :P.. Remissen känns okej, och visst - bra med träningstips, även om jag innerst inne redan bestämt mig för att köra på med Yoga/löpning endast och hoppas att det hjälper mig med styrka/cirkulation i axlarna... Well, well)
Okej, fortsättning då...; Fixar mig, väcker trötta pojkar, fixar frukost till dem och mig medan jag far som en jojo mellan köket, badrummet och tonåringens rum för att väcka honom, väcka honom och... surprise; VÄCKA honom igen!! Ja.. ni som har tonåringar förstår vad jag menar.. ;)

Kastar i mig en skål turkisk youghurt och en mugg kaffe, medan jag dirigerar min 12-åring att ta filtallriken från bänken som jag gjort iordning åt honom, och.. PANG!! Filtallriken! Fil över hela köksgolvet, fil på dörrar, på sonen - ja överallt! Torkade som en besatt medans blicken flackade mot klockan, min värsta fiende! Sur och fräste åt stackars sonen. Har grymt dåligt samvete nu! ...Apropå mitt tidigare inlägg om konsekvenser.. Här drabbades han av att jag sov för länge - skärpning Malin! 
Men vi kramades iallafall innan han drog iväg till bussen <3

Sen ut i snökaoset. Svor hela vägen i min bil som såg mer ut som en rullande igloo än en Toyota! Men. Sen har det bara blivit bättre och bättre! ;)



Ett bra yoga-pass när jag kom hem igen. Och frukost (igen), denna gång med min älskling som också är ledig idag. Betydligt mysigare frukost del 2 - ingen stress ;) Packade med mig löparskorna och for till jobbet och gymmet - löpning på bandet. Skönt, länge sen sist! Men nu SKA det bli 3 ggr i veckan från och med idag! ;)




Fortsatte rida på pyssla-om-mig-själv-vågen då jag kom hem igen :) En skön dusch, och färg i håret. Såklart med färgen från svägerskans salong ;)



Så nu sitter jag här med nyfärgat hår, en kopp java och min nya t-shirt som jag fyndade på second-hand igår - på den står det Liberty, Love, Evolution - Passar mig perfekt -precis i den riktningen ska jag fortsätta dagen! Önskar er detsamma :)




                                          Kram // M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar