måndag 11 mars 2013

Kväll och mer mänsklig

Landat framför datorn efter dagen som blev fullspäckad efter att jag vaknat till. Som tur var ringde F och väckte mig. Annars är risken att det hade blivit eftermiddagsförsovning. Big Time. Tack! Ville inte ha nån repris på lördagens alltför långa efter-jobbet-nap.

Efter mötet på skolan och middagen hemma for jag på  kvällens Yoga-klass. Går egentligen på söndagar, men läraren tycker att jag kan gå måndagar om jag vill, på fortsättningsklassen. Bra att kunna alternera då det krockar med helgjobb eller annat. Skönt var det, men ikväll en utmaning. Sprang på löpbandet igår på jobbet under fysen, och var hyfsat stum i lårmusklerna idag.. ;) Vet som sagt att de dagar det känns som mest motigt att göra det där passet är de dagar det behövs som mest! Intalar mig det starkt. Och visst, det känns alltid bättre, bäst, efteråt. 

Roligt att kombinera sin hemmaträning med klasser. Även om man går in i sig själv där på mattan så är det roligt att samlas många i en lokal, alla lika fokuserade på sin egen träning, sina egna framsteg. I yogasalen där vi tränar har man hängt draperier för speglarna. Många har aldrig sett sig själv under träning. Utan man fokuserar mer på känslan och följer den. Känner sina framsteg. Det är ju också ett av syftet, bortsett från den fysiska biten - att lära sig följa känslan i övriga livet också, att lyssna på sin kropp och sitt inre. 



Förresten, apropå kropp och lyssna på sitt inre; Äntligen har jag beställt den där tiden jag så länge tänkt beställa. En tid för att fixa till en av mina tatueringar, den äldsta som snart är 15 år. Som jag längtat efter att göra detta! :) Den gamla ska fyllas i, för att byggas ut i samma tema. Tatueringen är en fjäder, och eftersom jag har en kärlek till indiankulturen får den vara en del av den blivande tatueringen som kommer vara en blandning av det jag känner kärlek inför. LÄNGTAR! Om drygt en och en halv månad blir det av! :)

Nu alla vackra ska jag stänga ner för ikväll och krypa ner i den ny-renbäddade sängen. Sova gott ska jag göra, önskar er detsamma <3

               Sweet dreams // M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar