lördag 9 mars 2013

Passer-sträcka

Vaknat för en stund sen efter jobb. Denna helgen får ses som en transportsträcka för att passera helgen - nästan 60 timmar på jobbet Torsdag-Söndag. Den lediga lördagen blir en dag att ladda för söndagen. Mattias spenderar helgen hos en kompis, och F jobbar också helgen. Den enda som är ledig är min äldsta son David. Men som 15-åring är hans dygnsrytm på helgen ungefär som min då jag jobbar, så vi kanske matchar varandra helt ok en dag som denna... ;) 

Har generellt svårt att sova efter jobbet, vilket tyvärr resulterat i att jag slarvat med sömnen och hela alltihop blivit helt "messed-up". Så nu försöker jag skapa mig själv, eller rättare sagt ta tillbaka, min rutin - hem, frukost, sängen! Bäddade ner mig i sängen och lyssnade på musik, skönt sätt att komma ner i varv. Fick tips om en spellista på Spotify av en kompis, som är perfekt för att slappna av till. Så skön & underbart vacker musik. 

Bland annat denna finns på listan, från "The Truman show". Vackert.


Vaknade iallafall nu på eftermiddagen av solen utanför fönstret. Hoppas dessa dagar blir många framöver! Vintern är annars inte min årstid. Jag är Vår- Sommar-Sensommar. Hösten är vacker, men med den följer vemodet inför vad som komma skall. Tycker vintrarna blivit längre och jobbigare att uthärda med tiden. Har dock själv blivit mer innovativ för att få tiden att gå. Och försöka se det vackra i det vita. För visst är den vacker. Har insett att det bara är att göra det bästa av den. Drömmen är att senare i livet kunna spendera 2-3 månader av vintern i ett varmt och soligt land, för att sen återkomma till Sverige då våren nalkas. En utopi? Kanske ;) Men man vet aldrig - drömmar kan förvandlas till verklighet! 

Tills dess får man göra det bästa av situationen.. ;)


 Laddat upp med vitaminer och annat för att passera målsnöret som strax är här - våren!

Nu ska jag dricka ännu mer kaffe och sen ska jag fara till jobbgymmet och ställa mig på löpbandet. Tanken var att klämma in ett fyspass igår då jag var i tjänst, men lyckades inte få en lucka för det. Vi har ju den fördelen att vi får fysa om vi har tid, men tyvärr är det ofta svårt att få till det nu. Men ack så viktigt. 

Ha en skön Lördag!

                                        Kram // M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar