onsdag 27 mars 2013

Påsken står för dörren - en av mina absoluta favorithögtider! Symboliserar att våren är här, och ännu bättre; att vi är på väg mot sommar. Ljus, värme, frihet :)

I morgon bär det iväg till Paradiset. Som jag längtar. Sol ska det bli hela påskhelgen. Jag och pojkarna far upp i morgon för att elda upp och installera oss innan F och hans minsting kommer. Han jobbar kväll, så vi piper iväg lite i förväg. Denna underbara plats på jorden. Min ventil. Våran ventil. När jag är där rensar jag. Finns inga tankar eller något som pockar på. Iallafall inte som när jag är hemma.  Precis vad jag behöver. Det var bland det bästa vi gjort, att köpa detta ställe. Kärlek. Kärlek till en plats som ger så mycket, som gör så mycket gott för oss allihop. Man får känna sig lyckligt lottad att få ha ett ställe, en tillflyktsort. Balsam för själen.

Stugan i sig är en gammal timring. Ingen el, utan vi har vedkamin, tolv-voltssystem, solceller och ett elverk. Precis som jag vill ha det. Enkelt. Det sista jag vill ha är en andra villa med alla bekvämligheter, utan det ska vara en stuga. Precis just så. Sjön 50 meter nedanför stugan. Det enda projektet vi har ogjort egentligen är bastun vi ska ha. En vedeldad bastu, som planen är att vi ska bygga nere vid vattnet nästa år på sommaren. Sååå härligt, att sitta där i värmen, dörren mot sjön. Mot det blå som symboliserar friheten. Livet. Älskar. Skulle lätt kunna bosätta mig så :) Livskvalitet. Med plats för många. Precis som jag vill ha det. Amen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar